Wciąż zdarza się, że emeryci czy renciści zapominają poinformować ZUS z odpowiednim wyprzedzeniem o zmianie adresu i numeru rachunku bankowego. ZUS przypomina, jakie konsekwencje mogą z tego wynikać.

Każdą zmianę adresu, numeru rachunku bankowego emeryt, rencista czy pobierający inne świadczenie wypłacane przez ZUS powinien zgłosić do Zakładu najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia. Jeśli zrobi to z opóźnieniem, to może zdarzyć się, że emerytura, czy renta zostanie zwrócona do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. A w konsekwencji senior dłużej będzie musiał czekać na przekaz z poczty lub przelew bankowy - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Dlatego warto zawczasu zapobiegać takim sytuacjom i na bieżąco informować ZUS o zmianie adresu i konta bankowego, na który ma być przekazywana emerytura, renta czy inne świadczenie długoterminowe. W ten sposób unikniemy niepotrzebnego stresu - dodaje rzeczniczka.

Jak dokonać zmiany danych
Osoby mieszkające w Polsce zmianę danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego mogą złożyć na druku EZP. Formularz można złożyć osobiście w placówce ZUS, wysłać pocztą lub przesłać elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS.