- Szczegóły
- Odsłony: 19
- Szczegóły
- Odsłony: 69
Program Czyste Powietrze to dla mieszkańców szansa na poprawę efektywności energetycznej domów oraz wymianę nieefektywnych źródeł ciepła. Niestety, to także pole działania dla nieuczciwych firm, które nadużywają zaufania beneficjentów, oferując "darmowe" doradztwo, wyłudzając pełnomocnictwa i narzucając zawyżone ceny usług oraz urządzeń. Działania te często odbywają się z nieuprawnionym użyciem logotypów programu i instytucji publicznych, co wprowadza mieszkańców w błąd.
Przypominamy, że jedynymi oficjalnymi operatorami programu Czyste Powietrze są gminy oraz wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW).
Prywatne firmy i osoby nie mają prawa przedstawiać się jako partnerzy ani posługiwać się logotypami programu Czyste Powietrze, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i Ministerstwa Klimatu i Środowiska (MKiŚ).
Gmina, jako kluczowy partner programu, powinna reagować na przypadki podszywania się pod instytucje publiczne, a także informować mieszkańców o ryzykach związanych z wyborem wykonawców, którzy namawiają do podpisywania umów w ramach programu Czyste Powietrze.
Apelujemy o ostrożność wobec podmiotów, które powołują się na współpracę z NFOŚiGW czy MKiŚ. Zalecamy również, aby wszystkie spotkania związane z programem organizowane na terenie gminy były uprzednio weryfikowane pod kątem wiarygodności organizatora oraz prezentowanych treści. Pomieszczenia powinny być udostępniane wyłącznie firmom sprawdzonym, a wszelkie wątpliwości powinny być zgłaszane do NFOŚiGW i WFOŚiGW.
Tylko aktywna postawa gminy pozwoli skutecznie chronić mieszkańców przed nadużyciami i wspierać wiarygodność programu.
- Szczegóły
- Odsłony: 185
Osoby dorabiające do świadczenia lub zasiłku przedemerytalnego muszą do 31 maja 2025 roku dostarczyć do ZUS-u zaświadczenia o osiągniętych przychodach za okres od 1 marca 2024 roku do 28 lutego 2025 roku. Na podstawie tych informacji ZUS zweryfikuje, czy świadczenie było wypłacane w odpowiedniej wysokości.
Czytaj więcej: Ważna informacja dla osób dorabiających do świadczenia lub zasiłku przedemerytalnego
- Szczegóły
- Odsłony: 198
Zdarzył Ci się wypadek przy pracy w gospodarstwie?
Jeśli jesteś rolnikiem/rolniczką, małżonkiem rolnika, domownikiem ubezpieczonym w KRUS, należy Ci się odszkodowanie z KRUS, gdy wypadek, do którego doszło, miał związek z wykonywaniem działalności rolniczej i gdy spełnione są poniższe warunki:
- Szczegóły
- Odsłony: 216
W związku ze stwierdzonym zagrożeniem drzewostanów ze strony chrabąszcza majowego, od dnia 7 maja br. na terenie Nadleśnictwa Gołąbki są przeprowadzane lotnicze zabiegi ratownicze.
Zabiegi są przeprowadzane na powierzchni 1.249,90 ha preparatem Mospilan 20SP (dawka 0,4 kg/ha).
W związku z prowadzontmi działaniami, na obszarze objętym zabiegami jest wprowadzony okresowy zakaz wstępu do lasu, który obowiązuje od 7 do 24 maja 2025 roku. Dokładną lokalizację terenów objętych okresowym zakazem wstępu do lasu znajdą Państwo na stronie internetowej nadleśnictwa golabki.torun.lasy.gov.pl. Z kolei w terenie zostaną umieszczone tablice informacyjne.
Zaniechanie przeprowadzenia akcji ograniczania występowania szkodliwych owadów leśnych może doprowadzić do utraty trwałości zagrożonych obszarów leśnych.
Jednocześnie oświadczam, że planowane zabiegi agrolotnicze wykonywane będą zgodnie z obowiązującym prawem i instrukcją - etykietą stosowania środka ochrony roślin.
Nadleśniczy Nadleśnictwa Gołąbki
/-/ Dariusz Kośmider
- Szczegóły
- Odsłony: 200
Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) zawiadamiam, że zwołuję IV nadzwyczajną sesję Rady Miejskiej w Gąsawie, która odbędzie się w dniu 13 maja 2025 r. (wtorek) o godz. 14:00 w budynku na Stadionie Gminnym w Gąsawie przy ul. Sportowej 22 z następującym porządkiem obrad:
- Otwarcie i stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Podjęcie uchwał w sprawach:.
- wprowadzenia zmian do budżetu Gminy Gąsawa na rok 2025,
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gąsawa na lata 2025-2039,
- wskazania przedstawiciela do Rady Muzeum przy Muzeum Ziemi Pałuckiej w Żninie.
- Sprawozdanie Burmistrza z realizacji programu współpracy Gminy Gąsawa z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2024 rok.
- Zakończenie sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Gąsawie
Danuta Tomaszewska
- Szczegóły
- Odsłony: 206
Informuję, iż prowadzony jest nabór wniosków o przyznanie dotacji na pokrycie kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gąsawa - głównie eternitu.
Osoby, które zamierzają w 2025 r. wymienić pokrycie dachowe z eternitu na inne, niezawierające azbestu lub posiadają składowany eternit, mogą składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Gąsawie (pokój nr 6) wnioski o dofinansowanie kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwiania azbestu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 maja 2025 r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą uwzględnione.
Dofinansowanie będzie mogło wynosić do 70% kosztów zadania. Część nieobjętą dofinansowaniem właściciele nieruchomości będą zobowiązani do pokrycia we własnym zakresie.
Dofinansowaniu będą podlegały koszty demontażu pokryć dachowych i elewacji wykonanych z materiałów zawierających azbest, odbiór już zdemontowanych odpadów azbestowych, transport na składowisko odpadów niebezpiecznych i ich unieszkodliwienie.
Do dofinansowania nie kwalifikują się koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego.
Warunkiem skorzystania z dotacji jest ujęcie danego obiektu, na którym znajdują się wyroby zawierające azbest w Bazie Azbestowej i złożenie wniosku o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami w Urzędzie Miasta i Gminy w Gąsawie do dnia 7 maja 2025 r.
Bliższych informacji udziela p. Marcin Katulski, pokój nr 6, tel. (52) 303 62 35.
- Szczegóły
- Odsłony: 224
Zawiadomienie
Zawiadamiamy, że w dniu 6 maja 2025 roku (wtorek) o godz. 14:00 w sali nr 15 Gminnego Ośrodka Kultury w Gąsawie przy ul. Żnińskiej 19 odbędzie się posiedzenie Komisji Planowania Gospodarczego i Finansów, Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska, Prawa i Porządku Publicznego, Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, Komisji Rewizyjnej, Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Wychowania, Zdrowia i Spraw Socjalnych Rady Miejskiej w Gąsawie z następującym porządkiem obrad:
Czytaj więcej: Informacja w sprawie posiedzenia komisji Rady Miejskiej w Gąsawie
- Szczegóły
- Odsłony: 219
Strona 1 z 51